Dwa kolejne odcinki przyszłej Beskidzkiej Drogi Integracyjnej mają wybranych wykonawców badań geologicznych i projektu budowlanego. Inwestor jako najkorzystniejsze wskazał oferty z piątego miejsca pod względem ceny.
Mowa o przyszłej drodze S52 na odcinkach Bulowice – Chocznia oraz Kalwaria Wschód – Głogoczów. GDDKiA szukała dla nich wykonawców, którzy przeprowadzą badania geologiczne i opracują projekty budowlane. Najkorzystniejsze oferty zostały wybrane spośród 13 ofert które w płynęły dla każdego z odcinków.
Dla fragmentu Bulowice – Chocznia (11,5 km) jako najkorzystniejsza został wskazana propozycja Promost Consulting warta ponad 23 mln zł (najtańsza oferta kosztowała nieco ponad 15 mln zł). To piąta oferta pod względem ceny. O wyborze zdecydowały kryteria pozacenowe. Trzy oferty zostały odrzucone.
Z kolei w przypadku odcinka Kalwaria Wschód – Głogoczów (12 km) najkorzystniejsza okazała się oferta Lafrenz Polska o wartości blisko 30 mln zł (najtańsza oferta to 22,4 mln zł). to także piąta cena licząc od najtańszej.
Jeśli nie będzie odwołań, to z tymi wykonawcami zostaną podpisane umowy, na podstawie których projektanci opracują materiały środowiskowe oraz dokumentację określającą warunki podłoża gruntowego, projekt budowlany do decyzji ZRID, projekt wykonawczy oraz projekt docelowej organizacji ruchu. Opracowanie dokumentacji poprzedzą badania geologiczne, które określą m.in. nośność i opór gruntu. Na całym odcinku BDI zostanie wykonanych ponad 6,6 tys. odwiertów i prawie 2,4 tys. sondowań.
Wnioski o wydanie decyzji ZRID planowane są do złożenia w 2027 roku.
Cała planowana BDI została podzielona na cztery odcinki realizacyjne. Na odcinku Bielsko-Biała – Bulowice (16,9 km) trwają już prace – wykonano pierwsze odwierty i pobrano próbki. Prace realizuje firma Voessing Polska, z którą umowa została podpisana w czerwcu.
W przypadku odcinka Chocznia – Kalwaria Zebrzydowska najkorzystniejszą ofertę wybierano już dwukrotnie – najpierw wskazano na Multiconsult Polska, ale wybór został unieważniony po odwołaniach do Krajowej Izby Odwoławczej. Za drugim razem wskazano na konsorcjum z liderem firmą Inko Consulting. Wiadomo, że także na to rozstrzygnięcie zostały złożone odwołania.
BDI będzie miała ponad 60 km. Połączy Bielsko-Białą z leżącym przy zakopiance Głogoczowem. Droga zostanie poprowadzona w nowym śladzie w pobliżu miejscowości leżących wzdłuż obecnej DK-52. Na trasie zaplanowano 12 węzłów drogowych: Kozy, Kęty, Bulowice, Andrychów, Inwałd, Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ, Kalwaria Wschód, Sułkowice i Skawina.
Obecnie funkcjonują dwa odcinki S52: od Cieszyna do Bielska-Białej i od węzła Balice I do węzła Modlniczka. Jej częścią jest także Północna Obwodnica Krakowa.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.